Toen waren we over de helft... - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Tom - WaarBenJij.nu Toen waren we over de helft... - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Tom - WaarBenJij.nu

Toen waren we over de helft...

Blijf op de hoogte en volg Tom

06 November 2014 | Denemarken, Odense

Welkom beste mensen!

De tijd is rijp voor een nieuwe update. Na bijna drie maanden mag dat ook wel. Net zoals jullie kunnen lezen in het eerste blogbericht, heb ik het goed naar mijn zin hier.

De afgelopen twee maanden zijn erg snel voorbij gegaan. Als je eenmaal in een ritme zit van school, relaxen en feestjes dan vliegt de tijd voorbij. Wat betreft school: ik heb/neem relatief veel vrije tijd. De vier vakken hebben weinig college-uren, wat betekent dat er veel uren thuis gespendeerd worden. Tot nu toe heb ik de indruk dat het zonder het lezen van alle lesstof ook prima te volgen is. Tijdens de lessen worden de hoofdstukken uitgelegd, dus naar mijn mening is voorbereiden niet altijd nodig.

De tentamens komen dichterbij. Inmiddels heb ik één tentamen gehad, maar tijdens dit tentamen crashte blackboard, dus dit tentamen mag aanstaande maandag opnieuw gemaakt worden. Verder heb ik eind november nog een meerkeuze-tentamen. De rest van de tentamens zijn halverwege december en in januari. Het betreft één project, twee schriftelijke tentamens en één 'oral exam'.

De omgeving waar ik woon is nog steeds 'oké'. Voor de periode dat ik er woon is het prima, maar zou ik hier mijn master doen (2 jaar) dan zou ik wel gaan zoeken naar huisvesting in het centrum. Het enige wat echt leuk is aan de omgeving hier zijn de internationale studenten waar goed en veel contact mee is. Ik begin steeds meer te begrijpen dat de Denen deze wijk een ghetto noemen!

Ook is het erg grappig dat je in 80% van de gevallen de internationale studenten er in het stadscentrum uit kunt pikken. De gemiddelde Deen is nèt even wat beter op de hoogte van de laatste fashiontrends dan de gemiddelde internationale student. Inmiddels durf ik dus alleen nog maar over straat in een zwarte skinnyjeans met een zwarte trui, wat typisch Deens is ;-).

Financieel blijft het goed opletten. De boodschappen zijn duur. Gelukkig zijn er goedkope barretjes (Australian bar, Heidi's Bierbar), zodat dat soort uitgaven onder controle te houden zijn. Ook worden er regelmatig activiteiten georganiseerd voor internationale studenten door ESN. Zij regelen trips en uitjes. Zo ga ik 15-19 november met de bus naar Stockholm, vanaf daar met de boot naar Talinn (Estland) en weer terug. Op de boot zijn meer dan 2.000 internationale studenten vanuit verschillende landen aanwezig.

De afgelopen twee maanden heb ik ook veel leuke dingen gedaan. Zo zijn in de herfstvakantie verschillende vrienden langsgeweest. Kopenhagen bezocht (echt een aanrader!!!), Nyborg bezocht, naar het strand in Kerteminde geweest, et cetera. Verder blijven de huisfeestjes en de feestjes in het centrum natuurlijk erg leuk.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Tom

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 990
Totaal aantal bezoekers 2427

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Studeren in Odense

Landen bezocht: